Show simple item record

dc.contributor.advisorDoç. Dr. Enes BELTEKİNen_US
dc.contributor.authorDENİZ, Yusuf
dc.date.accessioned2024-08-15T08:05:03Z
dc.date.available2024-08-15T08:05:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5786
dc.description.abstractÖZET: Bu çalışma, Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin öğretim elemanlarının özellikleri, kullanım alanlarının fiziksel koşuları ve derslerde kullanılan öğretim metotlarının öğrencilerin kariyer planlamasına etkisinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmaya toplamda 443 kişi katılmıştır. Araştırmaya Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri haricinde kimse dâhil edilmemiştir. Araştırmaya katılacak olan kişiler, Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerden gönüllük esasına dayalı olarak seçilmiştir. Araştırılacak olan, eğitim kalitesinin kariyer planlaması üzerine etkisi için 9 (cinsiyet, sınıf, bölüm vb.) kişisel bilgi sorusu ile Yavuz Eroğlu ve Eroğlu (2020) tarafından geliştirilmiş olan 5 alt boyuttan oluşan 23 soruluk ‘‘Spor bilimlerinde öğrenim gören öğrencilerin kariyer planlama ölçeği (KPÖ)’’ ile Paktaş (2015) tarafından doktora tezinde geliştirilmiş olan 64 soruluk 8 alt boyutlu ‘‘Beden eğitimi ve spor öğretimi veren üniversitelerde eğitim kalitesi ölçek’’ formu alt boyutlarından 6 soruluk fiziksel koşullar, 11 soruluk öğretim elemanları özellikleri ile 7 soruluk öğretim metotları boyutu soruları kullanılmıştır. Katılımcılara öncelikle anketle ilgili açıklamalar yapılmış ve anketler görevli kişi tarafından dağıtılarak doldurulduktan sonra da aynı yolla kontrol edilerek toplanmıştır. Katılımcılar, sorulara dikkatli ve güvenilir bilgiler vermeleri konusunda uyarılmıştır. Veriler SPSS Statistics 22 paket programda değerlendirilmiştir. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların eğitim kalitesi ve kariyer planlaması alt boyutları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin algıladıkları eğitim kalitesinin kariyer planlamasına olumlu etkide bulunduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına bakıldığında, öğrencilerin algıladıkları eğitim kalitesinin kariyer planlamasını düşük ancak olumlu düzeyde etkilediği tespit edilmiştir. Korelasyon analizi incelendiğinde eğitim kalitesi alt boyutlarından fiziksel koşullar boyutu ile kariyer planlaması alt boyutlarından kariyer farkındalığı, mesleki farkındalık ve kariyere yönelik inanç boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmazken, seçimin doğruluğu ve eğitimin yeterliliği boyutları ile kariyer planlaması genel puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractABSTRACT: This study was conducted to examine the effects of the characteristics of the instructors, the physical conditions of the usage areas and the teaching methods used in the courses on the career planning of the students studying at Bingöl University Faculty of Sports Sciences. A total of 443 people participated in this research. No one other than the students of the Faculty of Sports Sciences was included in the research. The people who will participate in the research were selected on a voluntary basis from students studying at Bingöl University, Faculty of Sports Sciences. To be investigated, the "Career Planning Scale of Students Studying in Sports Sciences" consists of 23 questions consisting of 9 personal information questions (gender, class, department, etc.) and 5 sub-dimensions developed by Yavuz Eroğlu and Eroğlu (2020) for the effect of education quality on career planning. (KPÖ)' and the "Education Quality Scale in Universities Providing Physical Education and Sports Teaching" form, which has 64 questions and 8 sub-dimensions, developed by Paktaş (2015) in his doctoral thesis, includes 6 questions on Physical Conditions, 11 questions on Instructors' Characteristics, and 7 questions on the Characteristics of Academic Staff. Teaching Methods dimension questions were used. Firstly, explanations about the survey were made to the participants, and after the surveys were distributed and filled by the person in charge, they were checked and collected in the same way. Participants were warned to provide careful and reliable information to the questions. The data were evaluated in the SPSS Statistics 22 package program. The results were evaluated at the 95% confidence interval and the significance level was p<0.05. As a result of the research, a positive significant relationship was found between the participants' education quality and career planning sub-dimensions. It has been determined that the quality of education perceived by students has a positive impact on career planning. Looking at the results of the regression analysis, it was determined that the quality of education perceived by the students affected career planning at a low but positive level. When the correlation analysis was examined, there was no statistically significant relationship between the physical conditions dimension, which is one of the education quality sub-dimensions, and the career awareness, vocational awareness and career-oriented belief dimensions, which are the career planning sub-dimensions, while a statistically significant relationship was detected between the accuracy of choice and adequacy of education dimensions and the career planning general score average.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Kalitesi, Kariyer Farkındalığı, Kariyer Planlaması, Mesleki Farkındalık.en_US
dc.subjectQuality of Education, Career Awareness, Career Planning, Professional Awareness.en_US
dc.titleEğitim Kalitesinin Kariyer Planlaması Üzerine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the Effect of Education Quality on Career Planningen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentPhysical Education and Sporten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record