KEHF SÛRESİ’DEKİ KISSALAR BAĞLAMINDA İRŞAD
Özet
ÖZET:
Kur’an’da sunulan kıssaların birçok amacı ve etki boyutu vardır. Bu çalışmada kıssaların insan hayatına etkileri eğitim boyutu yönüyle ele alınmıştır. Bu etkinin eğitim sistemine vereceği katkı da değerlendirilmiştir. Çalışmada Kehf sûresindeki kıssalar çerçevesinde manevi irşad üzerinde durulmuştur. Kur’an’ın 18. Süresi olup 110 ayetten oluşan Kehf sûresinde üç kıssa anlatılmaktadır. Bunlardan birincisi Ashâb-ı Kehf, ikincisi Zülkarneyn, üçüncüsü ise Hz. Musa ile Hızır’ın yolculuğu ve aralarında geçen diyalogları anlatan kıssadır. Çalışmanın birinci bölümünde Ashâb-ı Kehf kıssası ele alınmış, Dakyanus’un zulmünden kaçıp mağaraya sığınan gençlerin inanç mücadelesi işlenmiş ve manevi irşad açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde Zülkarneyn kıssası hakkında genel bilgiler sunularak Zülkarneyn’in kimliği ve görevi hakkındaki rivayetler irdelenmiş ve bu kıssadan eğitim açısından çıkarılabilecek sonuçlara ve manevi irşadın önemine yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise Hz. Musa ile Hz. Hızır’ın yolculuğu, onların yolculuklarında karşılaştıkları vakalar ışığında günümüz eğitim modellerindeki problemler ve bunların çözümleri üzerinde durulmuştur. ABSTRACT:
The stories presented in the Qur'an have many purposes and dimensions of influence. In this study, the effects of stories on human life are discussed in terms of education. The contribution of this effect to the education system was also evaluated. The study focuses on spiritual guidance within the framework of the anecdotes in the chapter of al-Kahf. The 18th Surah of the Qur'an has faded and is told in three stories in Surah Kahf, which consists of 110 verses. The first of these is Ashab-i Kehf, the second is Dhul-Qarnayn, and the third is Hz. It is a story that tells the journey of Moses and Hızır and the dialogues between them. In the first part of the study, the story of the Companions of the Kehf was discussed, the struggle of faith of the young people who escaped from the persecution of Dakyanus and took refuge in the cave was processed and evaluated in terms of spiritual guidance. In the second part of the study, general information about the story of Dhu'l-Qarnayn is presented, the rumors about the identity and duty of Dhu'l-Qarnayn are examined and the results that can be drawn from this story in terms of education and the importance of spiritual guidance are given. In the third part of the study, Hz. Moses and St. His journey, which is said to be Khidr, and the problems they encountered in today's education models and their solutions are emphasized in the light of the cases they have encountered in their journeys.
Koleksiyonlar
- Temel İslam Bilimleri [154]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..