Gençlik ve Spor Bakanlığında Çalışan Personellerin Kurum İçi İletişim Becerileri ile Bireysel Performansları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Özet
ÖZET:
Bu çalışmanın amacı, Gençlik ve Spor Bakanlığında çalışan personellerin kurum içi iletişim becerileri ile bireysel performansları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Çalışmaya Gençlik ve Spor Bakanlığında çalışan personelden toplamda 400 kişi katılım sağlamıştır. Gençlik ve Spor Bakanlığı personelinden katılım sağlayan bireyler gönüllülük esasına dayalı olarak seçilmiştir. Katılımcıların yaşları 24-48 arasında değişiklik göstermektedir.
Elde edilen veriler istatistik paket programı SPSS.23 yazılımı aracılığıyla analiz edilip sonuçlar yorumlanmıştır. Demografik bilgiler ve diğer grup sorulara ait fikir edinilmesini sağlamak amacıyla, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde dağılım gibi tanımlayıcı istatistik yöntemler kullanılmıştır. Likert ölçeğine göre elde edilen sıralı (ordinal) verilerde uyum analizi yapılmış ve bu ölçeklerin güvenilirlik analizleri Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı hesaplanarak yapılmıştır Kurum içi iletişim becerileri ve alt boyutları ile bireysel performans ortalama değerlerinin normal dağılım gösterip göstermediği Skewness-Kurtosis testi, kurum içi iletişim becerisi ve alt boyutları ile bireysel performans değerlerinin bazı demografik değişkenlerle ilişkisini tespit etmek amacıyla 𝑋�2 (Ki kare) testi ile kullanılmıştır. Sonuçlar %95 güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir.
Yapılan analizler sonucunda Gençlik ve Spor Bakanlığında çalışan personellerin kurum içi iletişimin becerilerinin çalışan performansını önemli düzeyde etkilediği sonucuna varılmıştır. Kurum içi iletişimin çalışan performansına pozitif yönde ve istatistiki olarak anlamlı etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, meslekteki görev süreleri, mevcut kurumdaki çalışma yılları, sendikaya üyelik durumları ve görev türü değişkenlerine göre kurum içi iletişim becerileri ve alt boyutları grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Ancak Bireysel performans ile kurum içi iletişim becerileri ve alt boyutlarının medeni durum değişkenine göre gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Çalışmaya katılan bireylerin kurum içi iletişimi oluşturan alt boyutların hepsi performans üzerine pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. ABSTRACT:
The purpose of this study was to examine the relationships between internal communication skills and individual performances of the personnel working in the Ministry of Youth and Sports. A total of 400 people working at the Ministry of Youth and Sports participated in the study. Participating individuals from the Ministry of Youth and Sports personnel were selected on a voluntary basis. The ages of the participants vary between 24-48.
The obtained data were analyzed using the statistical package program SPSS.23 software and the results were interpreted. In order to gain insight into demographic information and other groups of questions, descriptive statistical methods such as arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage distribution were used. A fit analysis was made on the ordinal data obtained according to the Likert scale, and the reliability analyzes of these scales were made by calculating the Cronbach's Alpha reliability coefficient. Whether the mean values of in-house communication skills and their sub-dimensions and individual performance show a normal distribution. Skewness-Kurtosis test, in-house communication skills and It was used with the 𝑋2 (Chi square) test to determine the relationship between sub-dimensions and individual performance values with some demographic variables. The results were evaluated at the 95% confidence interval and the significance level was p<0.05.
As a result of the analysis, it was concluded that the internal communication skills of the personnel working in the Ministry of Youth and Sports significantly affected the employee performance. A statistically significant difference was found between the groups of internal communication skills and their sub-dimensions according to the participants' gender, age, education level, tenure in the profession, years of working in the current institution, union membership status and job type variables. However, no statistically significant difference was detected between individual performance and other groups according to the marital status variable. All of the sub-dimensions that constitute the internal communication of the individuals participating in the study were found to have a positive significant relationship with their performance.
Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..