Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşaroğlu, Cihaten_US
dc.contributor.authorÇağlayan, Emrullah
dc.date.accessioned2021-11-24T10:29:10Z
dc.date.available2021-11-24T10:29:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5291
dc.description.abstractDeğerlerin gittikçe değerlendiği günümüzde tüm dünyanın ortak kaygısı kaybolan değerleri yeniden yaşatmanın yollarını aramak ve kaybolan değerlere çözüm üretmek olmuştur. Bu araştırmanın amacı öğretmen ve velilerin değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırmada araştırma yöntemlerinden nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bingöl merkez ilçede bulunan 17 ilköğretimde görev yapan sınıf öğretmenleri ve bu okulların üçüncü sınıflarında okuyan öğrenci velilerinden oluşmaktadır. Araştırmada tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 275 sınıf öğretmenine, 483 öğrenci velisine anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin 145'i erkek 130'u ise kadın katılımcıdan oluşmaktadır. Velilerde ise 285 erkek 198 kadın katılımcı olmak üzere toplam 758 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler veri analiz programı Spss'de analiz edilerek yorumlanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmış; değişkenlere göre farklılaşmanın incelendiği problem cümlelerinde ise nonparametrik testler olan Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bingöl merkez ilçede toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda: 1- Değerler eğitiminin çocuklarımızın geleceği için önemli olduğu 2- Değerler eğitimine okullarda yer verilmesinin önemli bir gelişme olduğu 3- Değerler eğitiminde öğretmen davranışlarının öğrenciler üzerinde etkisinin fazla olduğu 4- Değerler eğitimi, şiddet vb. toplumsal sorunların çözümünde etkili olduğu 5- Çevremizde değerlerin yaşanması ya da yaşanmaması, değerlerin kazandırılması açısından önem arz ettiğini bu bağlamda değerlerin ailede kazandırılmasının önemli olduğu 6- Değerler eğitimi konularının okullarda sosyal faaliyetler ya da etkinlikler olarak planlanması gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this survey is to determine the attitudes of teachers and parents on valueseducationpracticesaccordingtovariousvariables.Thissurveywasmadebytakingintoconsi derationthevalueseducationpractices in schools and teachers' and parents' viewpoints. The survey in (2017-2018 Education Year) consist of class teachers and the parents whose children are in 3rd grade (in 17 primary schools )in the central district of Bingol city. For the survey's dimension of quantity question naire was applied to 275 class teachers and to 483 student parents. 145 of the participant teachers are male but 130 of the participant teachers are female. 285 of participant parents are male but 198 of are female. Thus, 758 participants were taken the question naire. Descriptive statistics had been used in analysing the data Kruskall Wallis and Mann Whitney U tests (nonparametric tests) had been used in problem sentences which differentiation was examining according to variables. The survey's data was collected in 2017-2018 education al year in the central district of Bingöl. We can summarise the reach dresults according to the data analysis as the following: 1- Values education is important for the future of our children. 2- Values education has been taken place in schools is an important development. 3- The effect of teachers behaviours on students are more in values education. 4- Values education is effective in solving the social problems such as violence. 5- It is important to gain the values in the family and gaining and non-gaining of the values are related to the values lining ornon-living in ouenvir onment. 6- It is reached that it is necessary to plan the values education topics in schools as social activities or just activities.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.publisherBingol University, Institute of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.subjectVeli Görüşüen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşüen_US
dc.subjectOkul Aile İşbirliğien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectvalueen_US
dc.subjectvalues educationen_US
dc.subjectparent’s view pointsen_US
dc.subjectteacher’s viewpointen_US
dc.subjectcooperation of the school and the familyen_US
dc.titleDeğerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik veli ve öğretmen tutumlarının değerlendirilmesi: Bingöl örneğien_US
dc.title.alternativeAssessment of parents and teachers' attitudes towards values education and practices: Bingöl exampleen_US
dc.typeMaster's Thesisen_US
dc.contributor.departmentSociologyen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster