• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İşletme 
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 2.Enstitüler / Institutes
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • İşletme 
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How much the extent that practice by university leaders for transformational leadership style and its impacts on the quality of education

Thumbnail
Göster/Aç
448559.pdf (2.111Mb)
Tarih
2017
Yazar
Bazeed, Sameer Mohammed Salih
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This study reveals the extent to which 'Leadership of the University has a transformational leadership style and its effect on the quality of education' in terms of teacher satisfaction. In order to achieve the objectives of the study, the researcher designed a questionnaire consisting of 66 words to gather information from the study sample; 150 surveys were distributed and 126 valid surveys were left. The Social Science (Spss) statistical package was used to analyze and analyze hypotheses. According to the main result of the research; The level of satisfaction of the teachers was higher than that of the teachers. In addition, the study offers many suggestions, the most important of which are the continuation of the university to confirm its commitments and the continuous development of the qualifications training.
 
Bu çalışma, Öğretmenin memnuniyeti konusunda 'Üniversite Liderlerinin dönüşümsel liderlik tarzı ve eğitim kalitesi üzerindeki etkisi ne derece' olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın amaçlarını gerçekleştirmek için, Araştırmacı, çalışma örneğinden bilgi toplamak için 66 ifadeden oluşan bir anket tasarladı; 150 anket dağıtıldı ve geriye 126 geçerli anket kaldı. Hipotezleri analiz etmek ve incelemek için Sosyal Bilimler (Spss) istatistik paketi kullanılmıştır. Araştırmanın ana sonucuna göre; Öğretmenlerin memnuniyet düzeyi artıkça yüksek düzeyde eğitim kalitesi elde edildi. Ayrıca, çalışma birçok öneri sunmakta ve bunların en önemlileri, taahhütlerini teyit etmek için üniversitenin devam ettirilmesi ve kalifiyenin eğitiminin sürekli geliştirilmesi olmaktadır.
 
Bağlantı
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/5220
Koleksiyonlar
  • İşletme  [98]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy TypeBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy Type

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV