Media and its impact on the purchasing behavior of consumersa field study in the province of Sulaymaniyah
Abstract
Goal summary most studies suggest that the Internet, social.media.and the use of the media are changing consumer behavior, as has the recent trend in.developing.countries such as Iraq. This paper.will.provide.an overview of how consumers use social media at the decision-making and psychological variables that affect their behavior. A questionnaire. of the 110 randomly selected consumers in the,province.of.Sulaymaniyah in - Iraq was conducted to see how their impact on the use of social.media.and the.mass media, and what role they play in the decision-making process. we tried to recognize the relationship and impact media and social media on consumer buying behavior. Then analyzing the result of the questionnaire by using (SPSS), and the observations methods to collect information and data with the aim to address the issue. The dissertations main objective can be illustrated as follows: Understanding the media and impact on the purchasing behavior of the consumer. Identification mass media and social media. The most important outcomes of the dissertation can be explained in the following: 1. The results of this study show that the media accomplished the highest positive with the correlation with consumer buying behavior. 2. Social media are more effective in relation to new platforms than mass media, Social media were more important than mass media. 3. Further, social media has the highest impact on consumer buying behavior. On the other hand, mass media has the weakest impact on consumer buying behavior In comparison with social media. Çoğu araştırma İnternet ve sosyal medya ve medya kullanımının tüketici davranışlarını değiştirdiğini ve modern bir eğilimin Irak gibi gelişmekte olan ülkelerde de görüldüğünü gösteriyor. Bu çalışmada, tüketicilerin karar verme aşamasındaki sosyal medyayı nasıl kullandıklarına ve davranışlarını etkileyen psikografik değişkenlere ilişkin genel bir bakış sunulacaktır. Anket Sulaymaniye ilinde tesadüfi seçilen 110 tüketiciden, sosyal medya ve kitle iletişim araçları kullanımından ne ölçüde etkilendiklerini ve karar verme sürecinde hangi rolü oynadığını öğrenmek için yürütülmüştür. Tüketici satın alma davranışı üzerindeki ilişkiyi ve medya ve sosyal medyayı etkilemeye çalıştık. Daha sonra anketin sonucunu (SPSS) kullanarak analiz etmek ve konuya değinmek amacıyla bilgi ve veri toplamak için gözlem yöntemleri. Tez ana amacı aşağıdaki gibi gösterilebilir: Medyayı anlamak ve tüketicinin satın alma davranışını etkilemek. Tanımlama kitle iletişim araçları ve sosyal medya. Tezin en önemli sonuçları aşağıdaki gibi açıklanabilir: 1. Bu çalışmanın sonuçları, tüketicinin satın alma davranışı ile korelasyon içinde en yüksek pozitifliği sağladığını göstermektedir. 2. Sosyal medya, kitle iletişim araçlarından daha yeni platformlarla ilgili olarak daha etkilidir, sosyal medya kitle iletişim araçlarından daha önemliydi. 3. Ayrıca, sosyal medya tüketici satın alma davranışı üzerinde en yüksek etkiye sahiptir. Öte yandan, kitle iletişim araçları, tüketicinin satın alma davranışları üzerinde sosyal medya ile karşılaştırıldığında en zayıf etkiye sahiptir.
Collections
- İşletme [96]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..