Modernizmin öncülerinin şiirlerinde somut tasvir
Özet
This letter, entitled "The artistic picture in the poetry of pioneers of modernity" is an attempt to highlight the beauty of poetic images, In poets poetry pioneers of the modern era (Nazik Al-Malaik Badr Shaker Al-Sayab, Bland Al-Haidari) and through the questioning of their poetry through the diagnosis and the embodiment. The study attempts to reveal the location of the images that give the poetic text a technical dimension, especially among the pioneer poets, because diagnosis and adaptation have a large area in poets poetry, and this is why the choice of title. The study was divided into three chapters preceded by an introduction, as sealed with results as follows: In which she presented the reasons for choosing the topic, the objectives of the study and the structure of the research. The introductory chapter deals with theoretical issues, from the definition of terms of image, diagnosis and embodiment, the concept of diagnosis and embodiment, and its concept among the old critics and writers, and a biography of the leading poets. The second chapter (diagnostic picture in the poetry of pioneers) in two subjects, the first section bears the name of the diagnosis of morale, and the second section was devoted to diagnose the senses. The third chapter deals with (the stereotypical picture in the poetry of pioneers) in two subjects, the first section bears the name of the stereotypical of morale, and the second section was devoted to stereotypical the senses. And finished the study with the most important results we reached, and then we followed a list of sources and references. "Modernizimin Öncülerinin Şiirlerinde Somut Tasvir" adlı bu araştırmada (Nazik el-Malaike, Bedir Şakir es-Siyyab, Bülent el-haydari) modern çağın şiir öncülerinden, şiirlerinde şiirsel imgelerin güzelliğini ortaya koymaktadır. Bunu şairlerin şiirlerinden geçen insan ve nesne çerçevesinde gerçekleştirmektedir. Çalışma, şiir eserlerine özel bir sanat ilave edilişi mahiyetindir. Nitekim insan ve nesne modern şiirde büyük bir yer tutmaktadır. Çalışma önsöz, sonuç ve üç bölümden meydana gelmektedir. Önsöz kısmında tez konusunun seçilme nedeni açıklanıp tez çalışmasının amaç ve aşamaları gösterilmektedir. Giriş bölümünde ise teorik konular ele alınmış. Bunlar; şiirde insan ve nesne terimleri ve bu terimlerin eleştirmen ve öncü araştırmacılar nezdinde ifade ettikleri mana tarif edilmiştir. Ayrıca bu bölümde şairlerin hayatlarında kısaca değinilmiştir. İkinci bölümde (Modern şiirlerde insanlaştırma imajı) iki kısım olarak ele alınmıştır. Birinci kısımda soyut olanı somutlaştırmak. ikinci kısımda ise hissi olanı somutlaştırma başlıkları yer almaktadır. Üçüncü bölümde, modern şiirlerde nesneleştirme imajı. Bu bölümü iki kısma ayırdık. Birinci kısımda duyguları nesneleştirme, İkinci kısımda ise hisleri somutlaştırma olarak ela aldık. Sonuç bölümünde ise elde ettiğimiz neticeleri gösterip kaynakça kısmında yer verdik.
Koleksiyonlar
- Temel İslam Bilimleri [154]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..