Yeniliğin tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik ampirik bir çalışma
Özet
Yenilik ve tüketici kavramları, günümüz işletmelerinin en önemli unsurları haline gelmiştir. Sürekli değişen ve gelişen dünyada, teknoloji, bilgi ve iletişim çağında, tüketicileri ikna etmek ve tüketici ihtiyaçlarına ulaşmak günden güne zorlaşmaktadır. Yaşanan bu değişimler, işletmeler açısından birçok sorunu da beraberinde getirmiştir. Organizasyonların, amaçlarına ulaşması ve varlıklarının devamlılığını sağlayabilmeleri için her geçen gün hızla değişen çevrelerine ve koşullara uyum sağlaması zorunluluk haline gelmiştir. İşletmeler çevrelerinde gerçekleşen bu değişimleri öngörüp, bu değişimlere ayak uydurmayı başarabilirlerse, içinde yer aldıkları çevrenin baş aktörlerinden biri olacaklardır. Bu noktada yenilik olgusu, tüketiciyi kazanmak ve sonrasında elde tutmak adına, en dikkat çekici ve işlevsel konuma yerleşmiştir. Bu nedenle, yenilik ve tüketici olgusuna yeni bakış açıları getirilmek istenmektedir. Bu çalışmada, en önemli unsurlardan biri olan yeniliğin, tüketici satın alma davranışlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada; yenilik, satın almayı etkileyen faktörler, satın alma süreci ve yeniliğin satın almaya etkisi hakkında bilgiler verildikten sonra, ankete dayalı bir araştırma uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, tüketicinin algısındaki yenilik olgusunun satın alma davranışlarına etki ettiği ve bu etkiyi tüm unsurlarıyla sağladığı tespit edilmiştir. The 'innovation' and 'consumer' concepts have turned into the most important values of today's businesses. In today's constantly changing and developing world, the age of technology, information and communication, persuading consumers and reaching consumer needs is getting harder day by day. These changes have meanwhile brought in many problems in terms of businesses. It has also become a necessity to adapt to the rapidly changing environments and conditions with each passing day, so that the organizations can reach their aims and ensure sustainability. If they anticipate these changes in the business circles on time and keep up with these changes, they could potentially be one of the main actors in their circle. At this point, the phenomenon of 'innovation' has established itself as the most remarkable and functional value in order to win the consumers and retain them afterwards. That is why, new perspectives are required to be introduced into the 'innovation' and 'consumer' concepts. In this study, we examine the effect of innovation, one of the most important factors in this context, on consumer buying behaviors. A research based on a survey is implemented here, after giving information about innovation, the factors affecting purchases, the purchasing process and the effects of innovation on the purchasing process. As a result, it has been determined that the consumer's perception of innovation does indeed affect the purchasing behavior of the consumers.
Koleksiyonlar
- İşletme [96]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..