Bingöl il merkezinde yaşayan hane halklarının yumurta tüketim durumu üzerine bir araştırma
Tarih
2014-03-13Yazar
Karakaya, Ersin
İnci, Hakan
Söğüt, Bünyamin
Şengül, Turgay
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma Bingöl merkezde yumurta tüketimi üzerine etkisi olduğu düşünülen tüketici özellikleri ile tüketicilerin satın alımına ve tüketimlerine etkisi olan zevk, tercih ve alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bingöl il merkezinde yaşayan hane halkının gelir seviyesi, gıda harcamaları, karar alma ve satın alma süreçleri ele alınmıştır. Bu amaçla 384 aile ile anket yapılmıştır. Yapılan anket sayısı ana kitle oranlarına dayalı kümelendirilmemiş tek aşamalı basit tesadüfî olasılık örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, incelenen ailelerde aile başına aylık yumurta tüketimi ortalama olarak 61.6 adet, kişi başına yıllık yumurta tüketimi ise 146.3 adet olarak bulunmuştur. Tüketicilerin yumurta alım sıklığı olarak %44.1’nin iki haftada bir yumurta satın aldığı gözlenirken, ayda bir alanların oranı ise %27.8 olarak bulunmuştur. Ailelerin ortalama olarak %36.8’i beyaz yumurtayı, %20.0’ı kahverengi yumurtayı tercih ettikleri görülmüştür. Ailelerin çok önemli bir kısmı (%88.0) yumurtayı öncelikle sabah kahvaltılarında tüketmek amacıyla aldıklarını söylemişlerdir. Yumurta satın alırken yumurtanın büyüklüğüne dikkat edenlerin oranı %69.3 olarak saptanmıştır. Tüketicilerin %77.3’ü yumurtayı marketten satın aldıklarını belirtmişlerdir. Sonuç olarak; yumurta tüketiminin arttırılması için tüketici taleplerinin dikkate alınarak üretim modellerinin revize edilmesinin önemli olduğu söylenebilir.
Koleksiyonlar
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..