Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatlılıoğlu, Kasım
dc.date.accessioned2014-07-24T13:40:39Z
dc.date.available2014-07-24T13:40:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationErişime açıktır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.asosjournal.com/OncekiSayilarDetay.aspx?Sayi=2
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/210
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin karar vermede öz-saygı düzeyleri ile karar verme stilleri alt boyutları arasındaki ilişki, “cinsiyet, sınıf, üniversiteye giriş puan türü, yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer, aile geliri, aile yapısı ve anne-baba tutumu” değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunun bulgularına göre; Cinsiyet değişkeni açısından üniversite öğrencilerinin karar vermede öz-saygı, karar verme stillerinden dikkatli ve erteleyici alt boyutlarında anlamlı düzeyde bir farklılaştığı (p>.05), kaçıngan ve panik karar verme stillerinde ise cinsiyet değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı (p<.05); Sınıf değişkeni açısından üniversite öğrencilerinin karar vermede öz-saygı ve karar verme stillerinden dikkatli karar verme alt boyutu anlamlı düzeyde farklılaşmadığı, karar verme stillerinden kaçıngan, erteleyici ve panik karar verme alt boyutları sınıf değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; Üniversiteye giriş puan türü değişkeni açısından karar vermede öz saygı, kaçıngan ve panik karar verme stili anlamlı düzeyde farklılaştığı (F=4.103, F=7.610, F=2.889 ); eşit ağırlıklı puan türü ile üniversitede bir programa yerleşen öğrencilerin karar vermede öz-saygı puan ortalamaları sözel puan türü ile üniversiteye giren öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu; Üniversite öğrencilerinin yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer değişkeni açısından karar vermede öz-saygı ve panik karar verme stili anlamlı düzeyde farklılaştığı (F=11.298, F=4.777); Aile geliri değişkeni açısından üniversite öğrencilerinin karar vermede öz saygı puan ortalamasının anlamlı düzeyde farklılaştığı (F=5.185); Üniversite öğrencilerinin karar vermede öz saygı ve karar verme stilleri puan ortalamaları aile yapısı değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı ve son olarak da üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumları değişkenine göre karar vermede öz saygı, karar verme stillerinden kaçıngan, erteleyici ve panik karar verme stili puan ortalamaları arasından anlamlı düzeyde bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Sayısal verilerin değerlendirilmesinde istatistik tekniklerinden t testi, varyans analizi ve Tukey testi kullanılmıştır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherASOS JOURNAL - The Journal of Academic Social Sciencestr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencisitr_TR
dc.subjectöz-saygıtr_TR
dc.subjectkarar vermetr_TR
dc.subjectkarar verme stilitr_TR
dc.titleÜniversite öğrencilerinin karar vermede öz-saygı düzeyleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster