Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTatlılıoğlu, Kasım
dc.date.accessioned2014-07-24T13:13:07Z
dc.date.available2014-07-24T13:13:07Z
dc.date.issued2012-12-30
dc.identifier.citationErişime açıktır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://turkishstudies.net/OncekiSayilarDetay.aspx?Sayi=Volume%207%20Issue%204-II
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/208
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin kardeş sayılarına göre, psikolojik iyi oluş halleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, 2011-2012 Eğitim-öğretim yılında Bingöl Üniversitesi’nin değişik fakülte ve bölümlerinde öğrenim görmekte olan, 1. 2. ve 3. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya 124 (%55)’i bayan, 101 (%45)’i erkek toplam 225 üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların 98’i birinci sınıf, 86’sı ikinci sınıf ve 41’i üçüncü sınıfta öğrenim görmektedir. Bunun için öğrencilere, öğrenci bilgi formu ile birlikte 84 maddelik psikolojik iyi oluş ölçeği uygulanmıştır. Psikolojik iyi oluş ölçeği; “Özerklik, Çevresel Hakimiyet, Bireysel Gelişim, Diğerleriyle Olumlu İlişkiler, Yaşam Amaçları ve Öz-Kabul” olmak üzere toplam 6 alt boyuttan oluşmaktadır. Her bir alt boyut için ayrı ayrı analiz yapılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde IBM SPSS Statistics 20.00 programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, F testi (ANOVA), Varyans analizi ve Betimsel İstatistik kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; “kardeş sayıları farklı olan üniversite öğrencilerinin özerklik puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (F5-219=2,172, p>.05); “kardeş sayıları farklı olan üniversite öğrencilerinin çevresel hakimiyet puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (5-219=,640, p>.05)”; “kardeş sayıları farklı olan üniversite öğrencilerinin bireysel gelişim puan ortalamaları arasında bir farklılık olmadığı (F5-219=,602, p>.05)”; “kardeş sayıları farklı olan üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (F5-219=1,081, p>.05)”; “kardeş sayıları farklı olan üniversite öğrencilerinin diğerleriyle olumlu ilişkiler puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (F5-219=1,022, p>.05)”; “kardeş sayıları farklı olan üniversite öğrencilerinin öz-kabul puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür (F5-219=,593, p>.05). Anahtar kelimeler: Psikolojik iyi olma; üniversite öğrencisi; yaş; öz-kabul. Çalışmanın Türü: Araştırma makalesi.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTurkish Studies - International Periodical For The Languages, Turkish Studies Social Sciencestr_TR
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.7827/Turkish Studies.3544tr_TR
dc.subjectPsikolojik iyi olmatr_TR
dc.subjectüniversite öğrencisitr_TR
dc.subjectyaştr_TR
dc.subjectöz-kabultr_TR
dc.titleÜniversite öğrencilerinin kardeş sayıları ile psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster