• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 1.Fakülteler / Faculties
  • Fen Edebiyat Fakültesi
  • Psikoloji
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • 1.Fakülteler / Faculties
  • Fen Edebiyat Fakültesi
  • Psikoloji
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaöğretim öğrencilerinin okul başarılarını olumsuz etkileyen nedenlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma : Bingöl örneği

Thumbnail
Göster/Aç
Ortaöğretim Öğrencilerinin Okul Başarılarını Olumsuz Etkileyen Nedenlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Bingöl Örneği).pdf (317.6Kb)
Tarih
2013
Yazar
Tatlılıoğlu, Kasım
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Okul basarısızlıgı, ögrencinin gerçek yetenegi ile okul basarısı arasında görülen farklılık olarak tanımlanmaktadır. Okul basarısını etkileyen degisik faktörler vardır. Okul basarısızlıgı, bireyin kendisinden kaynaklanabilecegi gibi, ailesinden, okulundan ve diger çevresel faktörlerden de kaynaklanabilmektedir. Etkili bir okul, birey ve toplumun egitsel ihtiyaçlarını en üst düzeyde gerçeklestirmeyi kendisine ilke edinen okuldur. Günümüzde artık geleneksel egitim anlayısı olan ögretmen merkezli ve ezbere dayalı egitimler, bireyin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verememektedir. Bunun yerine, birey (ögrenci) merkezli, uygulamalara dönük, bireyin ilgisini çeken ve yeteneklerine uygun olan, gereksinimlerine cevap veren, bireyin bütün gelisim özelliklerini dikkate alan, arastırmaya ve proje üretmeye dayalı olan ögretim programları önem kazanmıstır. Aksi durumda, birçok ortaögretim ögrencisi uygulanan yanlıs egitim politikalarının kurbanı olarak basarısız olmakta ve ögrenimlerini yarıda bırakmaktadırlar. Bu durum, erken yaslarda suça bulasmak gibi beraberinde birçok olumsuz sonuçlar dogurmaktadır. Bu arastırma, Bingöl il genelinde, 2011-2012 ögretim yılında 13 ortaögretim okulunda en az 3 desten basarısız olan 9.10.11.ve 12. sınıflarda ögrenimlerine devam eden 652 erkek 332 kız olmak üzere toplam 984 ögrenciye uygulanmıstır. Arastırmada Survey (tarama) yöntemi kullanılmıstır. Katılımcılara 22 maddelik “Basarısızlık Nedenleri Anketi” ölçegi uygulanmıstır. Elde edilen veriler önce Excel programına aktarılarak frekansları ve yüzdelikleri çıkarılmıstır. Daha sonra çıkan sonuçlara göre, genel bir sıralama yapılmıstır. Arastırma bulgularına genel olarak baktıgımızda, erkek ögrencilerde ilk 5 madde söyle sıralanmıstır: 1.“Bazı derslere karsı yetenegimin (istidatımın) olmamasından %61.7” ; 2.“Verimli ders çalısma yöntemlerini bilmedigimden %58.3 ; 3.“Çalıstıgım halde yapamadıgımdan %51.7” ; 4. “Basaramayacagım derslere çalısmak istemedigimden %50.6” ; 5.”Bazı derslerde tekrar ve alıstırma yapılmadıgından %49.0” çıkmıstır. Kız ögrencilerde ise basarısızlık nedenleri olarak ilk 5 madde su sekilde çıkmıstır: 1.“Verimli ders çalısma yöntemlerini bilmedigimden %65.1 ; 2. “Çalıstıgım halde yapamadıgımdan %59.3” ; 3.“Bazı derslere karsı yetenegimin olmamasından %55.2”; 4.”Basaramayacagım derslere çalısmak istemedigimden %50.1”; 5.“Sınavlarda çok heyecanlıgımdan %50.0” olarak çıkmıstır.
Bağlantı
http://www.akademikbakis.org/
http://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/201
Koleksiyonlar
  • Psikoloji [68]





Creative Commons License
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Politika | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy TypeBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBy Type

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV