Type
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
-
Bingöl'de konuşulan lehçeler: Dımılî (Zazakî) ve Kurmancî ile İlgili birer eserin tanıtımı
(Bingöl Üniversitesi, 2010-09-17)Bu makalede, Bingöl ilinde konuşulan lehçeler - Zazaki ve Kurmanci - üzerine uluslararası alanda yazılan iki eser tanıtılacaktır. İlki, Kurmanci Kurtçesini öğretmeyi amaçlayan The Beginning Kurmanji Kurdish programıdır. ... -
Customization of feedback for language teaching and learning in multimedia environments
(University College Dublin, Ireland, 2010)This study aims to present the pedagogical and design principles that might help us to more effectively design and customise feedback in interactive multimedia language learning environments. While so doing, some examples ... -
Design of Multimedia Elements: Dual-Coding in Designing Listening Software.
(2016-05-16)ABSTRACT: In interactive multimedia environments (IMEs), a wide range of digital elements (i.e. video, audio, text, still or motion visuals – pictures/images/graphics/figures/animations-, captions, glossaries, icons, help, ... -
Design of the while-listening tasks in autonomous interactive multimedia software
(ICIT, 2012)In this article, firstly the definition of autonomy will be briefly y touched on. Autonomy is defined by Cotterall (1995: 195) as ‘the extent to which learners demonstrate the ability to use a set of tactics for taking ... -
Learners’ attitudes towards the use of CALL for listening enhancement
(IETC, 2010)In multimedia listening software, different digital elements (i.e. video, audio, visuals, text, animations, graphics, glossary and feedback) can be combined and delivered on the same computer screen. This enables more ... -
Learners’ perceptions towards dual-Coding in designing learning environments: Keywords, visuals and captions
(4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), 2016-10-06)In this study, 57 participants’ (N= 57) perceptions towards dual-coding in design of a specific Interactive Multimedia (Language Learning) Environment (IME) and any differences between their perceptions in terms of ... -
The use of many listening media-types in one multimedia listening application
(IETC, 2010)The positive effects of using different listening texts (i.e. audio, video) in listening enhancement as a part of FLL are already well known. As multimedia enables us to combine and present these media types, - which are ... -
Zazakî masal, hikâye ve roman kitaplarının hazırlanması
(Bingöl Üniversitesi, 2012)Kişilerin kendi dillerini iyi öğrenebilmesi için kendi öz dillinde ifade edilen ve yazılan ninni, mani, hikâye (öykü), masal, fıkra, atasözü, şiir, tekerleme, bilmece, fıkra, özdeyiş, deyim, roman, biyografi, anı, gezi ... -
Zazaki’nin geliştirilmesi için ilk yapılması gerekenler
(Bingöl Üniversitesi, 2011)Zazaca’nın hayatta kalabilmesi için bilimsel olarak öncelik sırasına göre neler yapılabileceği ve bu temelde hangi somut adımlar atılabilineceği özetle vurgulanacaktır. Bu somut adımlardan biride sözlük çalışmasının ...