dc.contributor.author | Wsw, Mohammed Smail | |
dc.date.accessioned | 2017-07-04T11:57:25Z | |
dc.date.available | 2017-07-04T11:57:25Z | |
dc.date.issued | 2017-03-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11472/1132 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma bir grup teorik ve uygulamalar üzerinde yoğunlaşmıştır. Teorik yanı tek başına çocuk edebiyatı hususunu ortaya çıkararak tarihsel ve uygulama açısından genel olarak çocuk edebiyatına modern asırda önem verilmiş ve birçok verimlilik elde edilmiştir. Bu verimlilikler çocuk edebiyatının okul dersleri arasında yer alarak yaşanan zaman ve ileriye yönelik faydalar içermektedir. Çünkü çocuğa eğitimin ilk merhalelerinde bu faydaların, uygulanan okul dersleri arasında verilmesi gerekmektedir bu tezimde Irak Kürdistan bölgesine ait okullarda gösterilen ve ele alınan çocuk edebiyatı ve çocuklar üzerinde 4. Sınıftan 9. Sınıfa kadar uygulamalı bir eksende belirli birkaç konu ile analiz ve eleştiriler ne gibi bir iz ve etki bıraktığı konusuna yer verdik. Bu aşamalar eğitimci toplumun inşası konusunda önemli bir değişim teşkil eder. Bu değişim içeriği güven ve toplumun tüm kesimleri ve tabakaları arasında barışçıl yaşama sağlamaktadır. Çocuk gelecekte dayanacağımız diğer dünyamızdır. | tr_TR |
dc.description.abstract | This study is based on a group of theoretical and applied researches. The theoretical side reveals the specificity of children's literature historically and in practice separately. Children's literature is being taken as a priority in the modern age in school because of its importance of showing many issues. Including children's literature in the school curricula is the aim because of its tangible benefits to the reality and the future. As the child in the early stages of the study, needs to receive those benefits and ideas through the curriculum. We have devoted this research about the curriculum in the schools of the Kurdistan region of Iraq, which is about children's literature and its impacts on students derived and taken from critical and analytical readings of certain texts for the fourth to ninth grade through practical aspect. These stages are considered as an important shift in the building of an educated society filled with security and peaceful coexistence regardless of ethnics, religious or nations. The child is the other world that we depend on him/her in the future. | tr_TR |
dc.language.iso | other | tr_TR |
dc.publisher | Bingöl Üniversitesi | tr_TR |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Metot | tr_TR |
dc.subject | Okul | tr_TR |
dc.subject | Öğrenciler | tr_TR |
dc.subject | Children's Literature | tr_TR |
dc.subject | Approach | tr_TR |
dc.subject | School | tr_TR |
dc.subject | Students | tr_TR |
dc.title | Çocuk Edebiyatı ve Irak Kürdistan' da Okul Programlarına Yansıması ( İlköğretim Dördüncü Dokuzuncu Sınıflar Örneği ) | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |