Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin işlevi üzerine bir değerlendirme: Çorum RAM örneği
Özet
Özet: Milli Eğitim Bakanlığı'nın Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel
Müdürlüğü'ne bağlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Dairesi Başkanlığı'nın 4
şubesinden biri olan Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Şubesi, eğitim öğretim kurumlarındaki Rehberlik ve Psikolojik danışma hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine ilişkin çalışmalarla, bölgesindeki özel eğitim gerektiren bireylerin tanılanması ve bu bireylere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütmek amacıyla her il merkezi ile nüfus ve hizmet gereklerine göre ilçelerde merkezler açar. Bakanlıkça açılan bu merkezlere Rehberlik ve Araştırma Merkezi denir. Rehberlik ve araştırma merkezlerinde, Rehberlik ve Psikolojik Danışma ve Özel Eğitim Hizmetleri bölümleri bulunur. Merkezin rehberlik ve psikolojik danışma ile özel eğitim çalışmalarının, daha etkin biçimde bilgisayar destekli olarak yürütülebilmesi için gerekli teknolojik donanım ve programlardan yararlanılır. Rehberlik ve araştırma merkezlerinin tarama, inceleme, tespit, teşhis, öğrenci tanıma gibi çalışmalarında kullanabilecekleri çeşitli yetenek, zekâ ve standart başarı testleri; kişilik, tutum, meslekî ve akademik benlik, gelişim, öğrenci davranışlarını değerlendirme vb. gibi
ölçme araçları bulunur. Sonuç olarak, RAM‟lar, bireyin, özel eğitim veya rehberlik ve
psikolojik danışmanlık konularında yardıma ihtiyaç duyulduğunda başvurulabilecek Milli
Eğitim Bakanlığı‟na bağlı ücretsiz destek veren kurumlardır. Bu çalışmada, Çorum merkez
RAM‟ın 2014-2015 yılı rehberlik hizmetleri faaliyetleri ana hatları ile ortaya konmuştur.
AN ASSESSMENT ON THE FUNCTION OF GUIDANCE AND RESEARCH
CENTERS: EXAMPLE OF ÇORUM RAM
ABSTRACT
Guidance and Research Centers (RAM) is one of the 4 branches of Psychological Counseling and
Guidance Services Department which is run under the General Directorate of Ministry of Education Special Education Guidance and Counseling Services. During the studies related to Guidance and psychologicalconsulting services are effectively and efficiently carried out in educational institutions, identifying of individuals with special educational needs in the region and conducting guidance and psychological consulting services to those individuals who need special education are the fundamental tasks of this center. These centers are called Guidance and Research Center and opened by the Ministry according to each city center's population and services. Guidance and Psychological Counseling and Special Education Services departments are included
in Guidance and research centers. It is benefited from the required technological equipments and software in order to carry out guidance, psychological consulting and special training studies to be more effective with computers. Various abilities, intelligence and standard achievement tests can be used in such as scanning, research, detection, identification, student recognition studies of guidance and research centers; and there are also measuring tools like personality, attitude, vocational and academic self-respect, development, evaluation of student behaviors. As a conclusion, Guidance Research Centers are the free institutions for the individuals who
can consult when they need of special education or guidance and psychological counseling. In this study, the guidance service activities of Çorum city center RAM are demonstrated by essentials in 2014-2015.
Bağlantı
http://cdn.hitit.edu.tr/corum2016/files/17448_1610101251923.pdfhttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1049
Koleksiyonlar
- Psikoloji [68]
DSpace@BİNGÖL by Bingöl University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..