Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOsmanoğlu, Ahmed Emin
dc.date.accessioned2016-07-25T10:48:25Z
dc.date.available2016-07-25T10:48:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationOsmanoğlu, A. E. (2013). Türkiye ve Mısır sosyal bilgiler ders kitaplarında Osmanlı algısı: Karşılaştırmalı bir analiz. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 94-107. Diyarbakır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.zgefdergi.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=383
dc.identifier.urihttp://www.zgefdergi.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=383
dc.identifier.urihttp://acikerisim.bingol.edu.tr/handle/20.500.12898/1039
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Türkiye’de 2007-2008 öğretim senesinde ilköğretim kademesi altıncı ve yedinci sınıflarda ve Mısır’da bu seviyelerin karşılığı olan ilköğretim birinci kademe 6. sınıf ile ilköğretim ikinci kademe 1. sınıfta okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarındaki Osmanlı algısının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu bağlamda Osmanlı algısındaki benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi araştırmanın temel problemini oluşturmuştur. Çalışma yöntemi nitel araştırma prosedürlerine göre şekillendirilmiştir. Veriler doküman analizi tekniğine uygun olarak toplanmış ve içerik analizi uygulanarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’nin Mısır’a göre daha objektif söylem kullandığı, Türkiye’de nötr ifadelerin pozitif ifadelerden daha fazla olduğu, Mısır’ın ise tamamen negatif söylem kullandığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherDicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.subjectMısır, Türkiye, sosyal bilgiler, ders kitabı, karşılaştırmalı eğitim, Osmanlı.tr_TR
dc.titleTürkiye ve Mısır sosyal bilgiler ders kitaplarında Osmanlı algısı: Karşılaştırmalı bir analiztr_TR
dc.title.alternativeOttoman Perception in Turkeys’ and Egypts’ Social Studies Textbooks: A Comparative Analyzetr_TR
dc.typeArticletr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster